Stiluri de articole

Dacă aţi sta să analizaţi un blog personal de exemplu, aţi observa că, la fel ca la supermarket, nu există doar un singur tip de produs, ci mai multe. Stilurile de a scrie un articol sunt la fel de variate ca şi subiectele care pot fi dezbătute. Fie el un articol scurt sau lung, cu sau fără imagini / video , scris structurat şi clar sau stil salată. Ştiu că muriţi de nerăbdare (sau poate unii din voi doar muriţi, da’ de altceva) să aflaţi care anume sunt stilurile astea, aşa că:

  • Stilul telegramă
  • Stilul fabulă
  • Stilul “Man with a plan”
  • Stilul “Are we there yet?”
  • Stilul “A fost odată ca niciodată”

Şi cum o listă mai vine uneori şi cu nişte completări, tu cititorule, ai parte de detalii picante în cele ce urmează :

Stilul telegramă

Stilul telegramă, după cum îi spune şi numele, carterizează acele articole ale căror autori sunt scumpi la vorbă (în cazul de faţă, la scris) şi care necesită folosirea unui instrument special (de obicei ranga) în vederea descoperirii de informaţii suplimentare. Se manifestă în special în cazul articolelor cu tematică de sărbătoare precum şi în cazul celor scrise de pe un vârf de munte, dintr-o prăpastie, sub apă, în timp ce eşti fugărit de o haită de câini turbaţi, etc. Pot fi recunoscute după tehnica de scriere avansată şi îndelung perfecţionată, “4 cuvinte maxim 2”.

Stilul fabulă

Articolele ce se înscriu în al doilea stil conţin de obicei o morală, la fel ca şi opera în proză de la care împrumută numele. Se manifestă în scriituri care detaliază “ciocnirea” autorului cu diferite servicii de asistenţă de la o varietate de companii (această “ciocnire” se întâmplă la telefon deşi poate să apară şi prin email) precum şi interacţiunea cu semenii săi, interacţiune ce se încheie de cele mai multe ori prost pentru una din cele 2 fiinţe bipede.

Există şi posibilitatea ca articole de acest tip să răsară sub formă mai lungă. Nicio problemă, pot fi recunoscute după morală, la fel ca şi variantele mai scurte.

Stilul “Man with a plan”

Prin definiţie, cel ce are insipraţie deţine una sau mai multe idei şi are o vagă bănuială cam cum să le pună în practică. Ştie ce vrea să scrie, ştie cum vrea să sune al său articol aşa că purcede înspre înfăptuirea acestuia. Stilul “Man with a plan” poate fi recunoscut în articole cu tentă personală sau care au de obicei în titlu o întrebare existenţială ce necesită răspuns în vederea elucidării misterului. De asemeanea poate fi uşor reperat şi în articole care detaliază un anumit proiect, o anumită idee nouă, o relansare sau poate un nou mod de a privi ceva ce deja există.

Stilul “Are we there yet?”

Sunt 100% convins că în experienţa voastră onlainăristică (cu alte cuvinte când vă “dădeaţi pe net”) aţi întâlnit creaţii ale diverşilor indivizi care deşi aveau articole ce nu duceau lipsă de cuvinte, erau repetitive. Sau săreau de la o idee la alta foarte brusc, nu aveau sens, cum s-ar zice, nici cap nici coadă. Inevitabil, tu ca şi consumator de scriitură ajungeai până pe la mijloc (sau până unde te ţineau nervii) şi îţi puneai întrebarea de mai sus, în fiece limbă doreai.

Creaţiile înscrise aici pot avea şi părţi interesante ce-i drept (de obicei pe la început) dar uşor-uşor, pe parcursul articolului ele devin o specie pe cale de dispariţie, eventual o specie deja dispărută. Şi pentru asta dăm vina pe încălzirea globală.

Stilul “A fost odată ca niciodată”

Ştiti vorba aia din basme cu “Şi-a durat 3 zile şi 3 nopţi”? Eh, cam asta e şi perioada de timp necesară atât fabricării unui asemenea articol (de către autor, desigur) cât şi citirii lui de către cei ce intră în contact cu el. Subiecte variate, cuvinte frumos legate şi paragrafe clar delimitate. E unu din genurile alea de articole destul de rare pe care eventual îl pui deoparte cu scopul de-al reciti cândva.

Iată în concluzie, cele 5 stiluri principale de articole găsibile pe site-uri, bloage sau în alte colţuri întunecate ale netului. Acestea fiind spuse, dacă mai aveţi completări, sugestii sau sub-categorii, trageţi un comentariu şi vedem ce putem face.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s