Review : Rubber (2010)

rubberRubber cred că se poate încadra cu succes în categoria celor mai ciudate filme văzute de mine. Ideea în sine e foarte mişto dar pe parcursul filmului sunt nişte momente chiar foarte dubioase.

Lucrurile stau în felul următor : Filmul începe cu o scenă în deşert, scenă în care vedem că o mână de oameni primesc binocluri şi li se zice să se întoarcă într-o anumită direcţie şi să vadă “filmul”.

Respectivul “film în fim” după cum s-ar spune, îl are ca personaj principal pe un cauciuc de maşină, care la început pare inofensiv, urmând ca pe parcursul filmului, cauciucul nostru să se transforme într-unul ucigaş. Cum necum, dacă întâlneşte un om — sau mai bine zis, un obstacol — se învârte, se suceşte, îşi foloseşte puterile telepatice distructive nou descoperite şi face ca respectivului / respectivei să-i… explodeze capul.

Am uitat să menţionez, înaintea scenei din deşert este un fel de… să-i zicem briefing în legătură cu ceea ce o să se întâmple, anume că, tipul care vorbeşte ne zice că, orice film de succes ai analiza, o să observi că există unele lucruri care se întâmplă fără un motiv anume şi că viaţa în sine e plină de astfel de momente. Eh, tocmai faza cu lipsa unui motiv întemeiat pentru acţiunea “x” sau “y” stă la baza filmului ăstuia. Ştiu, e dubios să vezi un cauciuc posedat care se învârte prin lume şi omoară oameni fără un motiv întemeiat dar cam asta e şi ideea. Nu e teribil de fascinant dar e supravieţuibil.

Îl recomand? Da şi nu prea. Ideea e într-adevăr originală, (cel puţin din punctul meu de vedere, eu n-am mai văzut să fie vreun film de gen) dar nu doar asta contează la un film. Evident, Rubber poate fi vizionat de către cinefilul din tine chiar şi în momente de plictiseală intensă când simţi că ai pitici pe creier care te îndeamnă să faci ceva mai puţin plictisitor.

Sau filmul ar putea fi folosit în scop de tortură pentru că majoritatea fazelor sunt absolut seci şi uneori previzibile.

În mare, un 6.8 / 10 . Se putea mult mai bine, dar am apreciat ideea.

Title  : Rubber (2010) – Are you tired of the expected ?