Yahoo! Messenger 11 Beta | Primele Impresii

Y!M11B

Deci versiunea următoare de Y!M. Nr. 11. Primele impresii? Se putea și (mult) mai bine, da hai să zicem că ceva tot s-a făcut pe ici pe colo. S-au făcut schimbări  în direcția bună dar din nefericire , nu destul.Mai jos, detalii (siropoase) :

Y!M11BFull

click to view full-size

I. Aero : Printre cele mai evidente ”transformări” este încercarea de integrare cu Windows 7, recte interfața Aero, doar că din câte văd eu, ei vor să dea impresia că au avut niște oameni capabili la capitolul design care au codat programul în așa fel încât să aibă doar o margine aero, după care s-au plictisit și l-au lăsat cu aceleași teme multicolore care deja mă enervează de 2 versiuni încoace.

II. Jumplist : S-au dezmeticit și oamenii ăștia și iaca ne-au dat și jumplist. Da’ ghiciți ce? Și ăla pare ca și cum l-au trântit acolo în ultima secundă, așa ca să fie un ”feature”. Un lucru bun e faptul că sunt organizate ca lumea, pe categorii, acțiunile.

III. Status Indicator : Adică bulina aia galbenă / portocalie de pe icon-ul din superbar. Aici se vede din spațiu că au încercat să copie WLM dar nu prea le-a ieșit. Probabil nu o să schimbe poziția chestiucei ăleia doar așa ca să-i dea un look mai profi, însă mai putem spera.

IV. Arhivele : Aici pare-se că n-au călcat strâmb. Noul design îmi place, are funcție de search (în final) și plus de asta există opțiunea (mă rog, opțiunea, e un fel de banii sau viața) de a uploada toate conversațiile la ei pe servere, ca să poată fi accesibile de pe orice calculator. Ceea ce e bine. Da’ ce te faci când vrei să le hostezi local? Eh asta nu se poate. Ori le uploadezi la ei pe sever ori le pierzi definitiv. Fiecare după cum preferă.

Y!MB3.2

click to view full-size

V. Social : Pentru ăi din voi care au cont pe FaceBook, o să fie un fel de…Mission Control. Aveți integrare Facebook chat și alte nebuneli de genu. O chestie care mă enervează e că nu există integrare cu Twitter (există doar opțiune de status sharing) . Asta nu ar fi neapărat o tragedie, da ar fi fost mișto să existe. Mă rog, intenția contează.

VI. UI : 2 lucruri încă mă nemulțumesc la capitolul UI:

– am rămas tot cu temele astea colorate care mi-au ieșit pe nas de 2 versiuni încoace. Schimbați-le mă, dați-o-n gard de treabă…

– NU EXISTĂ sub nicio formă opțiune de eliminare, scoatere, ziceți-i cum vreți, a taburilor ălora ”Contacts” și ”Y!Updates” . Pe mine nu mă interesează Y! Updates, din partea mea, putea să nici nu existe, e o prostie inutilă care ocupă spațiu degeaba și nu are nimic funcțional. Nu folosesc, nu-mi place, NU VREAU!

VII. Funcționalități : Un singur lucru am de comentat aici, anume că încă nu avem tabbed chat. Parcă vor să ne facă în ciudă. Dacă tot nu și nu, ori instalez Y!M for Vista (tre’ să existe undeva pe net) ori schimb macazu’ și mă orientez spre altceva.

VIII. Concluzii : Deocamdată, Y!M nu este ceea ce ar trebui să fie, mai au mult de lucru la capitolul user-friendliness dar cel puțin încearcă. Nu e chiar în zona de experiență ca user pe care o caut eu, totuși apreciez intenția.

Dacă vă tentează să îl încercați (deși nu prea văd de ce) puteți să-l luați de aici.

P.S. : O să ziceți că e cam lung articolul pentru unul de ”Primă impresie”. Dar gândiți-vă totuși că n-am intrat încă în folosința de zi cu zi și/sau la folosirea intensivă (bine, poate intensivă e cam mult spus). Am să updatez articolul pe măsură ce descopăr alte chestii bune sau rele.

L.E. Versiunea finală poate fi descărcată de-aici.

16 thoughts on “Yahoo! Messenger 11 Beta | Primele Impresii

  1. Pingback: Fost-a 2011 « SszeCret's Blog

  2. Pingback: Yahoo Messenger + Facebook = Love | Fishington Post

  3. Mr.Splash`

    Nu cred că e cine știe ce noua versiune, n-am încercat-o. Aștept full-ul. Eu înca am versiunea 9.0 de care sunt mulțumit, 10. era foarte prost și l-am șters imediat după ce l-am incercat.

    Reply
    1. Sszecret Post author

      Si eu mi-as pune v9 daca nu as fi oarecum obligat din anumite motive. Da’ ma rog, oricum, bine ca are o incercare de integrare cu aero, asta e un “thumbs up”

      Reply
  4. cybernet

    Y!updates se poate dezactiva
    faceti click pe tab, atunci in coltul drept al tab-ului apare un “drop menu” debifati ” show updates from this sites” respectiv “show updates from this contacts”

    Reply
    1. Sszecret Post author

      Nu cred ca ai inteles exact ceea ce am vrut sa zic. Nu ma refer la update-urile in sine. Ma refer la cele 2 taburi. Daca nu folosesc Y!Updates si nu am nevoie de functionalitatea asta, nu vad de ce as fi nevoit sa suport cele 2 taburi. Macar sa fie o optiune de disable sau hide….

      Reply
  5. Pingback: Tweets that mention Yahoo! Messenger 11 Beta | Primele Impresii « SszeCret's Blog -- Topsy.com

    1. Sszecret Post author

      Intr-adevar, e oarecum ok la faza asta, dar tot nu-mi place. Una e intr-o coloana stramta in Y!M si alta e intr-un TweetDeck sau Seesmic, e diferenta de la cer la pamant. Y!M ar fi trebuit sa ramana la simplitatea din v8 si sa aduca imbunatariti subtile la interfata. ATAT!

      Reply
  6. Cosmin Tataru

    Bine zis, am scapat sa mai scriu articolul si eu, ca asa o mizerie de interfata in continuare nici nu merita efortul. Daca o schimba mai ca m-ar convinge. Pana atunci, Digsby !

    Reply
    1. Sszecret Post author

      E adevarat ca inca au ramas la interfata asta. Sincer sa fiu, in prima faza cand a fost introdusa in v9, mi-a placut ideea, a fost chiar intersanta. Da’ dupa ce am vazut ca e aceeasi si in v10 si v11, n-am mai zis nimic. Oricum, bine ca incearca macar. E mai bine decat nimic.

      Reply

Leave a Reply

