Tendinţa de piaţă : pentru unii mumă , pentru alţii ciumă

Mda, cam asta se întâmplă în orice domeniu. Muzică, modă, oriunde te-ai uita, oamenii se iau după tendinţa de piaţă în speranţa de a  atrage clienţi precum şi de a face bani. ( banii “ie” importanţi pentru majoritatea lumii, tre să recunoaştem)

Dacă individul sau corporaţia  (firma, entitatea ) se ghidează după tendinţa de piaţă rezultă că avem două scenarii posibile :

Unu la mână, prin analiza a ceea ce se cere şi aplicarea datelor obţinute în produsele proprii, se poate dezvolta un produs foarte bun din toate punctele de vedere, care să aibă priză la plublic şi care să atragă prin design şi funcţionalitate sau poate printr-un element ce-l diferenţiază de competiţie.

Doi la mână,se poate dezvolta un produs care să fie un eşec total din toate punctele de vedere, situaţie în care finanţatorul, proiectantul , sau mă rog, cel care concepe şi deţine produsul poate ieşi în pierdere, lucru care poate duce la scăderea calităţii celorlalte produse ale sale sau chiar sistarea producţiei dacă deficitul este foarte mare.

La urma urmei, toată chestia cu tendinţa de piaţă e să te ghidezi şi să te foloseşti de ea în avantajul tău şi într-un mod în care ţi se potriveşte.Desigur, îţi asumi un risc, ca de altfel în orice altă situaţie. Singurul lucru relativ este succesul produsului.

Nimeni nu poate şti dinainte, cu exactitate, ce reacţie va avea publicul, dar dacă nu rişti uneori, nu câştigi.

Tu dacă ai fi un manager sau CEO ţi-ai ascuma riscul ăsta? Te-ai lua după tendinţa de piaţă doar pentru bani cu riscul de a pierde ceea ce ai reuşit să investeşti şi să creezi până la momentul respectiv?

Advertisements

3 thoughts on “Tendinţa de piaţă : pentru unii mumă , pentru alţii ciumă

  1. xmusikxkod

    @Sszecret: Asta aşa-i, chestia cu muzica nu-i deloc corectă. Dar în cazul altor produse, de exemplu detergenţii. Apar mai multe variante cu mici/mari modificări; aşa omul are mai multe variante şi în cazul în care nu îi place încearcă altceva.

    Reply
  2. SszeCret Post author

    @xmusikxkod Intr-adevar, trebuie sa te iei dupa piata daca vrei sa ai succes, dar asa se ajunge la o monotonie generala pe piata ( vezi muzica romaneasca , comerciala ) ceea ce nu-i ok…

    Reply
  3. xmusikxkod

    Tocmai asta e chestia cu afacerile, dacă vrei să progresezi trebuie să te iei şi dupa piaţă.Nu poţi lansa un produs pentru care piaţa nu este pregătită. Acum în domeniul asta afaceristic, e ok să fii diferit, dar nu prea mult, în cazul asta cred că aici cam toţi trebuie să fie copy/paste din păcate.:-?

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s