Păstrează strictul necesar

Mă refer la oamenii care nu pot rezista tentaţiei de a mai adăuga o chestie sclipitoare pe blog sau cine stie ce altceva. Păreri personale în legătură cu :

– Statistici : nu ai nevoie de 10 stat countere. Maxim 2 sunt de ajuns, dacă nu crezi că ai “încredere” doar într-unul. Să-ţi pui un aşa zis buton cu Page rank iar mi se pare un lucru idiot. Dacă cititorul tău chiar vrea să ştie asta, poate afla şi singur.

-RSS Feed : fiecare alege unde vrea să pună abonarea prin RSS . Dacă ai de gând să pui un widget în sidebar, nu pune o imagine mare de să se vadă din spaţiu. ( că doar aşa-i românul, cu cât mai mare, cu atât mai bine)

Tagurile : problema cu tagurile e că la un moment dat, adunându-se atât de multe, vor crea un tag cloud uriaş. Există 2 soluţii :

1. Dacă ai blog moca pe WP , atunci ar fi bine să foloseşti categorii şi cât mai puţine taguri.

2. Dacă ai domeniu prorpiu poţi modifica tema astfel încât să ai tag cloud-ul în subsolul paginii, deoarece e mult mai bine pentru toată lumea.

Banerele : eu sunt de părere că pe pagina principală ar trebui să existe maxim 3 banere. Sau chiar deloc, acestea având o pagină separată. Sunt unii cititori care nici nu se uită la banere. Eu de exemplu întâi mă uit la conţinut (articole) şi abia dupaia la restul blogului.

Tema : Trebuie să fie una atractivă, nu foarte încărcată pt. ca blogul să se încarce cât mai uşor. Fiecare se descurcă cu ce are. (ăsta fiind şi cazul meu).

Faviconurile animate: iarăşi un mare NU!. Crezi că îi place cuiva ca din zecile de taburi deschise , al tău să clipească în draci? Îl închide pe loc, mai mult ca sigur.

Reclamele : sunt unii bloggeri care folosesc reclamele cu cap şi găsesc un mod prin care să nu deranjeze cititorii. Dar sunt şi acele reclame care numai la trecerea cu mouse-ul peste ele îţi ocupă tot ecranul. NU! WRONG!!

-Akismet : nu mă interesează câte comentarii spam ţi-a blocat Askimet. Mi se pare doar un widget de umplutură.

Calendarul : de ce să-l foloseşti când îţi arată doar zilele când ai postat şi nu ce zi e azi? Nefolositor, o risipă de “spaţiu”.

Cam atât din câte am reuşit eu să identific.

Concluzia : Păstraţi pe blog doar lucrurile de care aveţi nevoie, nu interesează pe nimeni comentariile spam sau vremea de la Viena. Cu cât încarci blogul cu mai multe prostii nefolositoare, cu atât creşte timpul de încărcare, ori nimeni n-are chef să piardă 5 min din timpul lui sau al ei ca să ţi se încarce ţie blogul.

10 thoughts on “Păstrează strictul necesar

  1. SszeCret Post author

    @Danieluts: Thanks:) Se zice ca noaptea e un bun sfatuitor. Pare-se ca se aplica si in cazul post-urilor 🙂

    Reply

Leave a Reply

