Libertate de exprimare, da’ cu limite

Mi-am amintit de un caz mai vechi pe care l-am vazut la stiri :

Studentul X are blog. X merge la scoala si la un moment dat il enerveaza o profesoara, nu-mi mai amintesc din ce motiv. Se duce acasa si scrie pe blog despre asta, spunand cat de mult il enerveaza profesoara si alte cele. A doua zi, este chemat in biroul directorului si i se spune ca a fost exmatriculat pentru respectivul articol de pe blog.

Ce mi se pare ilogic in cazul de mai sus?

In primul rand , asta s-a intamplat acum vreo 2-3 ani , deci 2006-2007. Din 1989 se presupune ca a cazut comunismul, deci nu mai este limitata libertatea de exprimare si nici cei care spun ceva de rau despre conducator sau despre oamenii cu functii importante nu mai sunt considerati tradatori si sunt omorati sau bagati la inchisoare.

In al doilea rand, “pedeapsa” mi s-a parut nedreapta. Cel mult sa zicem 1 punct sau 2 la purtare pentru ca poate a insultat profesoara. Dar nu exmatricularea. Sunt lucruri mai grave pentru care trebuie exmatriculati elevii, nu pentru o asemenea chestie…

Eu inca nu am incercat , desi sunt curios : Daca scriu maine un articol pe blog in care sa critic  un profesor sau pe o profesoara , a 2a zi o sa fiu exmatriculat? Din moment ce exista libertatea de exprimare si din moment ce este blogul tau  pe care iti exprimi opiniile personale, nu vad nicio problema in asta.

Ganditi-va daca era invers : Profesoara sa fi avut blog ( desi nu am vazut asa ceva la viata mea) si sa fi zis cate si mai cate despre un anumit elev sau o clasa. Nu ar fi fost data afara pt. ca e profesoara si etc, etc. Daca o profesoara nu este data afara pentru asta, logic este ca nici elevul sa nu fie dat afara.

De exemplu, daca eu pe blog scriu ca rosiile sunt gri cu linii roz, e opinia mea. Tu poate esti de alta parere si ti-o respect. Fiecare crede cate ceva si nu cred ca un elev ar trebui sa fie exmatriculat pentru un simplu articol de pe blog. Parerea mea. Big Grin

Voi ce credeti?

4 thoughts on “Libertate de exprimare, da’ cu limite

  1. whisperedworld

    Uite ca eu am scris pe blog despre o profa’…dar nu explicit, pentru ca, intr-adevar exista riscuri…Pe de alta parte, care sunt sansele ca exact profesorul in cauza sa-ti citeasca blogul cand unii nici nu stiu cum sa deschida un tab nou??

    Reply
  2. SszeCret Post author

    @xmusikxkod : 1. Da, evident . 2. Rosiile sunt patrate si incolore.( cel putin de pe planeta de pe care vin eu :)) ) 3. Eu zic, elevul ar trebui sa aiba aceeasi pedeapsa ca si profesoara si viceversa. Desi democratia lipseste. E undeva pe drum..

    @Alin Ghitescu : Ariel? Daca zici tu, trebuie sa te cred 🙂 Dupa cum am zis, imi amintesc vag cele intamplate, am retinut doar esentialul, nu si nume sau alte detalii 🙂

    Reply
  3. xmusikxkod

    1.Chiar ti-ai asuma riscul de a scrie asa ceva pe blog,doar ca sa experimentezi?
    2.Rosiile sunt albastre
    3.Poate sa il exmatriculeze nu a fost chiar cea mai buna alegere,insa daca o profesoara ar fi scris asa ceva,ma indoiesc ca ar fi scapat,probabil ar fi avut o mustrare sau o reducere a salariulu pe luna respectiva…:)

    Reply

Leave a Reply

