Corporate blog

De ce corporate blog? La ce foloseste?

Pe langa faptul ca suna fain, sa zici ca ai “corporate blog” mai poate aduce si profit. Depinde de firma, cum faci reclama produsului respectiv, cat de des postezi si cat de multumiti sunt cei de la “conducere” de post-urile tale. In general, desi ei iti spun ca vor un review / preview sincer, te preseaza sa postezi ceva pozitiv despre produsul lor, deoarece, fiecare companie are nevoie de reclama pozitiva pentru a avea clienti si pentru a prospera. Cat de bune sunt serviciile si cat de multumiti sunt clientii, depinde in mare parte de reclama. Reclama pozitiva>>>>Produsul Prospera<<<<. Reclama negativa >>>>Produsul NU prospera<<<<. Citeam intr-o revista ca printre companiile care “se lupta” pentru reclama se numara giganti precum Google, Yahoo! sau Microsoft.

Desi poate parea o idee buna, un corporate blog limiteaza mult temele care pot fi abordate, post-urile din acesta referindu-se in mare parte la produse, si mai putin la lucruri personale din viata de zi cu zi sau alte evenimente.Si eu vroiam sa transform acest blog intr-un corporate blog, din perspectiva ca voi avea profit. Dar am ajuns la 3 motive mari si late pentru care nu voi face acest lucru, si pentru care nu va sfatuiesc nici pe voi sa-l faceti. Anume:

1. Blogul se va incarca greu, din cauza multitudinii de reclame de pe pagini.

2. Cititorii nu sunt foarte interesati de multe din produsele pe care ai putea sa le promovezi. Pentru asta exista site-uri de specialitate.

3. Poate dupa primul, hai sa zicem ( printre cele mai optimiste presupuneri, 10 post-uri) vei primi banii, un …1.000 de Euro sa zicem.Ce faci dupa? Daca va gasi compania un alt blogger, cu o tema mai atractiva, care scrie mai “pe placul Boss-ului”? Ti-ai pierdut cititorii pentru ca blogul tau a devenit un Blog-reclama si nu ramai decat cu cei 1.000 de Euro si cu nici un cititor, ei fiind obisnuiti sa nu mai frecventeze Blogul-reclama. Si cand vine vorba de bani, e uimitor cat de repede se pot “comsuma”.

De ce( intrebarea logica) sa faci o asemenea prostie, cand poti sa stai linistit , sa blog-uiesti despre ce ai tu chef, fara a fi limitat de compania pentru care cica lucrezi, avand cate 30 de vizite pe zi. ( exemplu aleatoriu).

Nu-i mai simpla viata fara lucruri complicate? Eu as zice ca da.

P.S. : Sa nu credeti ca eu, prin acest post, descurajez sau incerc sa descurajez pe cineva sa-si faca un Corporate Blog. Dimpotriva. Eu doar mi-am exprimat parerea si motivele ( cele 3 mari si late) pentru care nu as face asa ceva.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s